Nie wszędzie i nie zawsze ubieramy się w sposób, który akurat najbardziej lubimy. Zbiór zasad według, których dostosowujemy strój do okazji, czyli dress code, może różnić się szczegółami. Na ogół jednak wszyscy się do nich stosują. Sprawiają, że kształtujemy w ten sposób własny wizerunek najlepiej odpowiadający naszym potrzebom w danej sytuacji. Obowiązuje także w pracy. Odzież damska i męska ma za zadanie kształtować pozytywny wizerunek firmy i wzbudzać zaufanie klientów. W zależności od tego, czy pracujemy bezpośrednio z klientem czy nie, może się różnić. Strój musi być oficjalny, elegancki, klasyczny i skromny lub stosuje się styl mniej oficjalny i bardziej swobodny. Z dodatków oprócz skromnej biżuterii niekiedy używa się małych, służbowych apaszek oraz znaczków korporacyjnych wpiętych w lewą klapę marynarki. Niektóre firmy oprócz stroju biznesowego wprowadzają tzw. odzież pracowniczą w specjalnych kolorach. Strój podczas ważnych spotkań musi mieć raczej ciemny kolor, nie może zbytnio przyciągać wzroku. Styl bardziej swobodny, w stonowanych kolorach, z pojedynczymi dodatkami w bardziej żywych kolorach, nie wymaga noszenia krawata przez mężczyzn.

Strój jeszcze mniej formalny jest noszony przez osoby, które nie mają kontaktu z klientami, dostawcami, kontrahentami. W pracy na ogół nie toleruje się sportowego obuwia, klapek, japonek czy delikatnych sandałów. Każda firma ma przeważnie własny dress code. Generalnie strój powinien być schludny, włosy czyste i uczesane, ręce zadbane. Damskiej odzieży nie powinien towarzyszyć krzykliwy makijaż. Całość najlepiej z materiałów nieograniczających ruchów, bez zbędnych ozdób, powinna ułatwiać konywanie powierzonych nam obowiązków.